Laatste les van chikul09

by

Ik vond de app “Hello Kitty Fightclub” het meest geslaagd, aangezien de developpers een leuk, bestaand concept (vechtspelletje) gekozen hebben, en dit in een originele verpakking gestoken hebben.
De developpers hebben ervoor gezorgd dat hun app een leuke layout heeft (roze achtergrond, grote letters…) en heel goed past bij het “lief”, kinderlijk thema van Hello Kitty.
Ze hebben klaarblijkelijk veel rekening gehouden met de opmerkingen die ze kregen van hun gebruikers en hebben de gebruikersinterface dan ook telkens verbeterd.

Van de andere groepen heb ik in de laatste sessie van chikul09 vooral geleerd dat een goed concept nog niet per se betekent dat de app direct veel succes gaat hebben (als deze bvb op een verkeerd moment uitgebracht wordt, zoals de KUL Timetable dit jaar).
Ook heb ik onthouden dat bij het ontwikkelen van gebruikersinterfaces, feedback van de gebruikers héél belangrijk is (of dit nu via think-aloud-tests is, of gewoon via mensen die de developpers zelf contacteren).
Uiteindelijk bleek dat veel veranderingen maken in één enkele iteratie niet per se de beste aanpak is. Door dit te doen is het niet duidelijk welke verandering welk effect heeft op de statistieken die bijgehouden worden (#gebruikers, #visits en activiteit per gebruiker…). Ook kan een kleine verandering die op zijn eentje wordt doorgevoerd, andere geplande (eventueel moeilijkere) veranderingen overbodig maken.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: